top of page

בטעם של פעם! מדריך להשתתפות עם דוכן בכנס פרונטלי

עודכן: 29 ביוני 2022

רגע לפני שגל קורונה שוטף/ מאיים שוב בואו נהנה קצת מהאפשרות לשווק גם מחוץ לדיגיטל.

ארגנתי לכם בזריזות מדריך מקוצר עבור כל מי שמתעד להעמיד דוכן בכנס/ אירוע מכירה פיזי בכל קנה מידה.

למה בכלל להשתתף בכנסים?

נכון, כיף להיפגש עם עמיתים ולקוחות אך בעיקר זו הזמנות להעמקת הקשר עם הלקוחות שלנו והבנה שלהם. לפגוש פנים אל פנים, לשמוע את כל מה שהם לעולם לא יאמרו בעלפה כשהם מבקרים בדף העסקי או באתר שלכם. וכמובן מכירות בשטח! אנשים משועממים בכנסים הם לפעמים הקניינים הכי טובים שיש –"כמה זמן חשבתי לקנות", "מה באמת זה עכשיו ב- 30%".


קודם כל חשוב שתגדירו מה המטרה שלכם?

לא תמיד מכירות חייבת להיות המטרה הראשונה, גם השקה או חשיפה לקהל היעד מצוינים.

יש כנסים שבהם פעילות שיווקית או מכירתית הולכת לאיבוד ויש כאלו שממוקדים בקהל יעד מאוד מאוד ספציפי של תחום/ נישה / תעשייה.

הבנת קהל היעד והמיינדסט שלו בכנס הם מרכיב חשוב בהחלטה לסגור השתתפות בכנס.

כנס הוא רק אירוע אחד אפשרי בתמהיל הפעילויות השיווקיות והמכירתיות שלהם. כמו כל החלטה בעסק – צריך לתקף אותה בבחינה של תקציב מול המטרות.

אם קיבלתם החלטה ללכת על זה הנה מה שצריך לבדוק כדי לנצל את הזמן זהב הזה מול קהל היעד.


לכל כנס יש הכנה שיווקית:

· שיווק לפני הכנס - שמזמין את הקהל עיד שלכם בסושיאל לפגוש אתכם שם,

· בירור המיקום של הדוכן. ליד מי ואיך הוא נראה? (כי אתם צריכים לבלוט גם)

· חומרי שיווק מודפסים לחלוקה, תמחור מוצרים, הגדרת מבצעים (מה קורה כשקונים כמה מוצרים ביחד, זה קורה הרבה בכנסים, שווה לעודד את זה במחירים מיוחדים)

· תסריטי שיחה ומכירה עם לקוחות בדוכן

· הגדרת אופן איסוף מידע על לקוחות ומתעניינים – תשתית למינוף שיווקי אחר כך ברשימת דיוור וכיו"ב

· התמצאות מרחבית - מי הדוברים, את מי רוצים לפגוש לשת"פ, עם מי אפשר לקבוע "בדוכן".

· מיצוב ומיתוג - האם אתם ממותגים כמו שצריך: לבושים מותגית, מעצבים דוכן בלתי נשכח (אפשרי גם בתקציבים נמוכים) חידוד של הבנה למה שיעצרו אצלכם. רולאפ? כן/ לא. ואם כן אז הכי מדוייק שיש ולא . זה לא מגילות אסתר – להיפך.

· כוח אדם – אם במקרה הוא לא יבוסס רק עליכם ועל החברה הכי טובה - הכשרת צוות לתפעול/ מכירה (הכשרה =ירידה לפרטים הכי קטנים של האירוע)


ויש גם הכנה תפעולית – אל תזלזלו בה כי היא משפיעה על העשייה השיווקית והמכירתית בענק:


הכנה תפעולית:

מה הלו"ז של הכנס, מתי יש הפסקות, כמה שעות עבודה ומה תעשו בהפסקות.

סליקה - איך סולקים? מה עלות הסליקה?

מה גודל השולחן שקיבלתם והאם יש בו מקום לכל הציוד, איפה תשימו את יתר הציוד?

ואפילו אם יש לכם כסאות וכמה זמן תשבו בהם אם בכלל?

הערכות לעומס בדוכן, תהליכי עבודה, אחריות, תפקידים. מי סולק? מי מדבר וכיו"ב


יש כמובן עוד הרבה דברים שניתן לבחון במימד התפעולי – קחו את הרוח הכללית של רשימת המכולת הזאת ותמשיכו מכאן.


מקסום האירוע זו המטרה – סימולציות ופירוק לפרטים זו הדרך.

הנוסחה הכי טובה להערכות: חזרה לכנס כמו להצגה.


ככל שתעשו חזרות ולא רק עם עצמכם בראש! כך תגיעו כמו שפיצים לאירוע ותוכלו להרגיש נינוחים ומוכנים לחייך לכל מי שבא ולכל מה שקורה

ותמיד קורה.


בהצלחה גדולה, אילה

Comments


bottom of page