top of page

מדריך קצר ואסטרטגי ל- Google my Business

עודכן: 11 באפר׳ 2023

כל עסק צריך דחיפה קטנה, עוד קצת חשיפה לקהל היעד, במיוחד כשהוא מחפש בדיוק את מה שאתם מציעים במיקום קרוב אליו, ולא רק. קבלו את הכלי שכדאי לנהל ולתחזק כדי ליהנות מפרסום חינמי ואפקטיבי של ענקית החיפוש. אתם יכולים לעשות את זה לבד. נסו, מקסימום תצליחו.




Google my business

הוא שירות שגוגל מציעה לפרסום העסק שלכם במסגרת שניתן לראותה כאינדקס השירותים מבוססי המיקום של גוגל (כמו הדפי זהב של פעם רק בגרסת השליטה המלאה של גוגל)

למשל: כל מי שמחפש עסק וימצא במיקום מסוים יקבל פירוט לגבי העסקים שנמצאים באזור שלו גם אם לא חיפש מיקום ספיציפי. הפרופיל של העסק יופיע מייד מתחת לפרופיל מקודם של עסק שרכש מודעה ובלי קשר לקידום האורגני של האתר של העסק! מה שנקרא נכס! לא מדובר בשירות חדש ועדיין אני מזהה שבעלי עסקים רבים לא השתמשו בו לצרכיהם.

בין אם יש לכם ובין אם אין.

מדובר בנכס קידום לוקאלי אורגני חינמי וחשוב -תישארו כאן.


למי הוא מתאים?

ספקי שירותים או מוצרים בקליניקה, משרד, מפעל, מכון או חנות פיזית.

למשל: עורכי דין, אדריכלים, מעצבים, יועצים, מטפלים, מאמנים, מורים ליוגה, מחול, ג'ודו, קרב מגע. בעלים של מסעדה, מאפיה, מתפרה, ג'חנוניה, ועוד ועוד.

אז אם העסק שלכם מבוסס גם על מיקום ואו שמיקום יכול לתמוך בקידום שלו (למשל לגלות שבבניין המשרדים שלי יש עורך דין ונוטריון שחוסך לי לנסוע כדי לחתום על מסמך) - המשיכו לקרוא.


פניתי למומח קידום אורגני מובילים בארץ כדי להבטיח שתעלו פרופיל עסק נכון ומדויק עבורכם ואו תמקסמו את הפרופיל שכבר העלתם.


נתחיל מאסטרטגיה

אסטרטגית שיווק טובה היא כזו שלא נשענת רק על מקור אחד ללקוחות.

היא כזאת שיודעת להשתמש היטב במשאבים הזולים שלה לייצר כמה שיותר תוצאות בכמה שפחות זמן. לשם כך נדרשים ידע, דיוק, פוקוס והשקעה.

פרופיל עסק בגוגל, הוא השקעה מינימלית וחשובה הנשענת על הנחה החשובה הראשונית שאנשים מחפשים עסקים בגוגל. (כן גם היום, לגמרי, גם מה שהם מחפשים בסושיאל, ואף פעם אל תסיקו מההתנהגות שלכם על מה שקורה בגוגל, המספרים הם ההוכחה היחידה)


אם אתם עסק אין סיבה שלא תהיו בגוגל, גם אם זו לא הסיבה שיכנסו / יבחרו בכם.

אני יודעת, חלקכם, עכשיו אומר, מה את לא יודעת – לקוחות לעסקים קטנים - באים מ"פה לאוזן".

ואני אומרת שבין הפה לאוזן יש לרוב גם אתר / גוגל/ סושיאל. אנשים לא מסתפקים רק ב"אוזן" כשהם מחפשים משהו. הם זקוקים לאישוש (לראות שזה רציני, מה ההשכלה, ניסיון, שפה, סגנון, עדויות נוספות של לקוחות). תתפלאו לפעמים הם לא צריכים פה לאוזן רק לשאול את גוגל איפה יש סנדלרייה קרובה ולמצוא אותה.

אז נתחיל.


1. מה זה בדיוק?

חפשו בגוגל עורך דין – ותקבלו תוצאה מבוססת מיקום

כן, בצד.

שימו לב שיש עסקים שיש להם תמונות וטקסטים, המלצות של לקוחות ועוד

זהו כרטיס ביקור/ פרופיל עסק שגוגל מאפשר להחזיק ולנהל לכל בעל עסק שיש לו כתובת שממנה הוא עובד ומשרת לקוחות.


2. האם זה בחינם?

כן


3. האם זה יביא לי לקוחות?

זה יכול להביא לקוחות אך בעיקר נותן עוד כוח וחשיפה למי שמחפש בעל מקצוע כמו שלך באזור מגורייך ואו חיפש אותך.

ובונוס. אם אין לך אתר זה בהחלט מספר מצע להעלאת תוכן משמעותית כשהחשובה בוכה היא דירוג לקוחות.


4. אוקיי, אני בעד איך מתחילים?

אז כמו שאתם יודעים הכל מתחיל מאסטרטגיה!

אם אתם עסק אז יש לכם פוטנציאל להיות מותג ולכל מותג יש שם.

השלב הראשון בתהליך הוא בחירת השם שלכם והקטגוריה הרלוונטית לכך שגוגל יפנה אליכם.

למשל : עורך דין, עורך דין נדל"ן, עו''ד נדלן, עו''ד מקרקעין, משרד עורכי דין, עורך דין מקרקעין

מה הכי נכון?


עו"ד לירן ליבוביץ, מנכ"ל סוכנות קידום עורכי הדין מהמובילות בארץ, ממליץ על מחקר מילים,

זו אמנם המלצה הנכונה עבור כל מותג, ספציפית במקרה של עורכי דין היא מחדדת את החשיבות של הדקויות שעושות הבדל.


5. איך עושים מחקר מילים?

אפשר לבד מהר, ומלוכלך להיכנס ולבדוק את השם של העסק לצד שמות קרובים ולבדוק היכן יש הכי הרבה ותוצאות כשהלוגיקה היא מאוד פשוטה:

אם את קונדיטורית בשם ענת. בדקי אם שווה לך להיקרא קונדיטוריה ענת או קונדיטורית לפי היקף החיפושים באזור מגורייך. אז כמובן שאם יש שם מותג לא תשני אותו אבל כן תוכלי לכתוב

ענת מאפים – קונדיטוריה בוטיק

במקום

ענת מאפים – קונדיטורית לפטיסרי.

וזה כי מחפשים יותר קונדיטורית (זו רק דוגמא))

אפשר גם להיעזר במקדם אורגני מקצועי לקבל תשובה מדויקת שאגב עשויה לשרת אותך אח"כ באתר האינטרנט ובקמפיינים – תאפשר לך לדעת בודאות כמותית - מה אנשים מחפשים יותר (בפרק זמן מוגדר) .

הנה קישור לביצוע מחקר מילים (צריך להיכנס עם יוזר של פרופיל הגוגל שלך )

והנה כל הטיפים המדהימים של עו"ד לירן ליבוביץ לביצוע מחקר מילים למהדרין של המהדרין


אם אין לכם זמן, חשק, וזה תוקע לכם את הפרויקט - פשוט תכתבו את שם המותג, והשם השוטף שאתם משתמשים בו.

אפשר לתקן רוב מה שהעליתם.


6. המצרכים למתכון - הקמת פרופיל

אז יש לכם שם של העסק. מעולה.

מייד לאחר בחירת השם שלכם, צריך לבחור קטגוריות עיסוק. לצערנו הרב, הקטגוריות בגוגל נעצרו בשלב ה"הלכנו לקנות פיצה כשפיתחנו את זה ושכחנו לחזור" - אין קטגוריות שמתאימות לכל תחומי העיסוק של עסקים קטנים, וצריך לבחור בחירות קצת "קרובות" וסמוכות לעיתים. כך לפחות מצאתי את הרשימה במועד כתיבת הטקטס הזה, רשימת הקטגוריות מיושנת ומעט מקשה.

אל תתאכזבו, פשוט בחרו משהו הגיוני.

כדי להקים בפועל את כרטיס העסק ממלאים טופס לא מאוד ארוך שמהווה הפרופיל. הפרופיל מכיל מידע שיווקי על העסק, טקסט, תמונות, וידאו, קישורים, אירועים וכיו"ב.

כל רשימת המצרכים ודגשים חשובים לגביה פה באדיבות אלדד בן שלום מנכ"ל, חברת הקידום KAYON דיגיטל.

המידע שנדרש להכין ונוח שיש מראש.

תמונות וסרטונים רלוונטיים שכדאי להכין מראש.

חזית העסק מבחוץ תמונות פרופיל שמזהה את העסק (לדוגמא לוגו) שער או שילוט עם כיתוב ולוגו העסק)

1. תמונות חלל פנימי - עיצוב ואווירה

2. אזורים נוספים - משרדים/ מחסנים/ מפעל/פס ייצר/לובי/ דלפק קבלה...

3. צוות – עובדים הנהלה - מומלץ בעלים של העסק - לדוגמה

4. תמונות תוך כדי עבודה

5. סרטון וידאו

6. תמונות של המוצרים


הקפידו להשתמש בתמונות איכותיות, חדות, ללא כיתובים עליהם, מצולמות בצורה מקצועית.


אחרי שהכנתם את כל המצרכים תתחילו את התהליך.


אישור הפרופיל: לעיתים האישור הוא יחסית מהיר וקורה באותה שעה שהרמתם את הפרופיל ולעיתים נדרש למסור את הכתובת הפיזית שלכם כדי לאשר את קיום העסק.


חשוב שתיקחו את הזמן למלא את הטופס הזה בשקט ולאט, מדויק ואמיתי.

אמיתי? אם יש גוף ידע שיכול לבדוק מהימנות של מידע זה גוגל. המערכת מאוד לא רגישה למקרים פרטיים ועובדת כמו אלגוריתם. אם מתסדר לו הוא מתקדם אם לא נעצר.


כנסו להתחיל - https://www.google.com/business/


7. זה כאב ראש מה עושים?

האמת שזה לא. בגירסה המהירה שעה וסיימתם! עליי. בלי מחקר מילים יותר מידי ארוך ועמוק.

אם הבחירה היא בין לעשות את זה מהיר ומלוכלך ללא לעשות - תעשו – לכו עלזה. מקסימום זה יביא לכם חשיפה פחות מדויקת. כל עוד אתם לא כותבים על עצמכם דברים לא נכונים או שמציגים את המותג שלכם לא טוב אפשר לתקן.


8. אם כבר העליתם פרופיל ואתם רוצים לשפר עמדות – יש מה לעשות?

כןלגמרי. אפשר כמעט הכל. מהשם, לקטגוריה, לתמונות. ממליצה בחום לבדוק את עצמכם אל מול המדריך ואפשר גם מול המתחרים איתכם באותה עיר, שכונה אם חשוב לכם לבלוט.


9. ניהול שוטף

כל נכס זקוק לתחזוקה. גם כשהוא חינמי וגם כשהוא רק אמור להיות כרטיס ביקור.

כי אז גוגל יאהב אותו יותר וגם

כך נראה מערך העדכון לניהול שוטף





אחת המשימות השוטפת בתחזוקת הנכס – ורק אם מתאים לכם ונעים לכם (ואין סיבה שלא) היא לבקש מלקוחות להמליץ על המוצר ואו השירות שלכם באופן שוטף.

אפשר לכתוב נוסח יפה לווטסאפ עם לינק לפרופיל או בתחתי של תוכן שהשקעתם בו - הנה כמו שאני מדגימה פה:


היי, אם אהבתם את המדריך והוא תורם לכם, מאוד אשמח שתכתבו המלצה עלי כיועצת אסטרטגיה – כאן - https://g.page/r/CaLFLqF9kCRdEAI/review

אפשר כמה משפטים, רצוי עם מושגי מפתח שלתחושתך משקפים את הערכים שקיבלת (-:


שימו לב! לירן לייבוביץ אומר שהמלצות שעושות שימוש במילות מפתח רלוונטיות בקידום מהסוג הזה, יתרמו משמעותית. זו הסיבה להתייחסות ל"מושגי מפתח" כפי שיכולתם לנחש.


נראה לי שזו דרך טובה לסיים את המדריך הזה.

אני מעודדת אתכם לסיים ככה גם תכנים שאתם מעלים מפעם לפעם. מותר לבקש פידבק. השקענו. באהבה.

אישית, פוגשת יום יום בעלי עסקים שמתמודדים עם שיווק העסק וניהולו.

חשוב גם לתת פרגון וגם לדעת לבקש. באמת.


וזה בדיוק מה שעשיתי עם מומחי הקידום המופלאים שביקשתי מהם לסייע ליצור את המדריך הזה ולהעמיק ולהעשיר אותו.


- אלדד בר שלום, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל KAYON שמתמחה בקידום אורגני מהמשובחים בארץ

www.kayon.co.il

- עו"ד לירן ליבוביץ, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל LLEIBIVITCH, שמתמחה בקידום עורכי דין


מקווה שלמדתם משהו חדש, אשמח לשמוע כל פידבק.


המשך שבוע גוגל ותוצאות מעולה לכם

שלכם, אילה

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


bottom of page