top of page

איך ליצור בידול שעושה הבדל?

בידול: המפתח ליצירת בולטות - תובנות מכנס WEBCREATORS


קודם, למה אני כיועצת אסטרטגיה רואה עצמי חלק מקהילת ה-WEB ואיך כנס חגיגות ה10- של WEBCREATORS  חיזק את התפיסה שלי?


עבורי, ה-WEB, אתרי האינטרנט והאפליקציות הם לא רק זרועות הפעילות המרכזיות של בעלי עסקים וחברות, לעיתים הם מקור ההכנסה המרכזי שלהם. אבל יש בזה משהו עמוק יותר. בכל פעם שעסק בונה אתר לעצמו, בין אם תדמית או סחר, הוא מגדיר שני דברים חשובים: מה הזהות והבידול שלו ומה הוא מוכר.


כאשר עסק מגדיר את הזהות שלו, הוא למעשה מגדיר את האופי המיוחד שלו, ואת זה בדיוק מסמל המונח השחוק למדי "בידול" חלק בלתי נפרד ממה שמכונה "מיתוג. במהלך כנס WEBCREATORS שהתקיים אתמול, נושא הבידול הוזכר בכמה היבטים מעניינים ומעשירים.


תובנות מהכנס

• קופירייטינג וסגנון: לפעמים לא צריך למצוא את היתרון היחסי הזה ש"מבדל אתכם", כמו את הטון המיוחד שלכם בקופירייטינג, הסגנון. רק הוא בלבדו יכול לעשות את העבודה. למשל, החטיף שמגיע ברקעים צהובים עם קופירייטינג מדליק – כן, דוריטוס! מילה של קופירייטר: נסו להישמע... אתם. שמחה שיש תיקוף למשהו שאני כל הזמן אומרת. אגב, בינה (בואו נשמע כמו כולם) מלאכותית.


• התמדה ונוכחות: היה גם מי שדיבר על כך שבעצם בידול הוא לא בהכרח העניין, אלא התמדה ונוכחות. אתם מיוחדים כמו שאתם, אבל אם לא תהיו נוכחים, שוב ושוב, לא תבלטו.


• שיתופי פעולה: הייתה יועצת אסטרטגיה חכמה שפירקה את נושא שיתופי הפעולה לשני סוגים: עסקי ושיווקי. מאוד אהבתי את האמירה שלה, שבשני המקרים מתחילים בצעדים קטנים, ותמיד צריך הסכם. שיתוף פעולה שיווקי הוא זה שמגדיל את המיתוג שלנו תוך התבססות על שילוב המותג שלי והמותג של מישהו אחר – וקהל היעד שעוקב אחרינו.


• שליטה במוניטין: היה גם מי שדיבר על אתרי אינטרנט ואיך אתר מכל הדברים מאפשר לשלוט במוניטין שלך. וכמובן, כפועל יוצא בבידול שאתה רוצה שיבינו עליו מייד כשנוחתים בגוגל. כשמסתמכים בלי אתר על גוגל כמחפשים אותך, יוצאים כל מיני דברים. אני מאמינה באתר, והנה עוד הוכחה.

המחשבות שלי על בידול


בידול לעסק של אדם שמספק שירותים שונה מבידול לעסק שמוכר מוצרים. זו לא פעם ראשונה שאני כותבת על זה. התוצאה של בידול הוא הבחנה ברורה של הלקוח במי שאתה או באופי הספציפי של המוצר שאתה מוכר. ואם אתם רוצים להיות מותג, כל מה שנדרש הוא לחשוב מה המותג הזה מייצג והאם הוא מיוצג – מילולית, חזותית ומהותית מעל הכל. תחשבו על זה: מה המותג שאתם או שלכם מייצג והאם זה ניכר?


ואם אתם בעלי עסקים, קחו את המשימה הזאת פעם בשנה. בפרט אם חל שינוי בעסק ובמוצרים שלו. אפשר גם ליהנות מזה.

זה ישמע קלישאה אולי אבל כשתחפשו את העטיפה היפה ביותר והמדויקת למתנה שאתם רוצים לתת תגלו שיותר קל לתת אותה.

מה הבידול שלכם?

רוצים לשתף? האם זה אתגר בעסק שלכם?


קישור לקהילת ה- WEBCREATORS


נ.ב האירוע התקיים במשרדי אלמנטור. וצילמתי את זירות הפשע שקוראים לה - ברז קשיו. חברים. עם כל הכבוד למיתוג מעסיק. זה היה מאבק קשוח.








פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page