top of page
תמונת הסופר/תאילה רווח

תמחור - איך מפצחים אותו? עסקים רבים הורידו למחירי קורונה. מדריך צעד אחר צעד לחזרה לבריאות תמחורית.




תמחור איך מפצחים אותו?

שבוע חדש. וצריך לעשות כסף חדש וזה מתחיל הרבה פעמים בתמחור.

הנושא הוא רחב. אני אתייחס לשאלה שהפנו אלי לקוחות שהם עסקים שהורידו מחירים על רקע הקורונה: "הורדתי מחירים כדי שתהיה זרימה של לקוחות ועכשיו הלקוחות נהנים ממחיר נמוך מידי שקשה לי לשרוד אותו". הופה. דילמה.

אז 4 שלבים שיכולים לקחת למקום חדש:

שלב 1 - להבין ששום דבר טוב לא יצא מעבודה שאנחנו לא מרגישים איתה נוח.

אין בעיה לעבוד במחיר מינימלי שלא מייצר תמורה/ רווח לטובת תמורה אחרת כמו – תחושת עשייה, תרומה נטו או תדמית – בתנאי - שזה טוב לנו.

לא טוב לנו – זה יכרסם בתוצאה ואז במוניטין או סתם בלב שלנו שצריך לשמור עליו כי בשבילו אנחנו עובדים. נוט?

שלב 2 – מחליטים – אני מעלה.

שלב 3 – מתכננים את העלייה המדורגת.

הבנה וקבלה - על כל לקוח שלא מתאים לו יהיה לקוח שמתאים לו – אם ובתנאי שאתן תוצאה טובה, מושקעת ומשמעותית כלומר, תמורה ברורה. בקיצור, לוקחים בחשבון שתהיה נטישה. ואם תהיה היא צריכה להיות - כי אתם צריכים להרוויח.

החלטה - מה המחיר החדש ולמה הוא מוצדק? הוא לא חייב להיות זה שהיה קודם אבל גם לא זה שעכשיו.

שימו לב:

אם מדובר על מוצר – תסכלו על המתחרים.

אם מדובר על שירות / עבודה – אל תסתכלו על המתחרים, הם לעולם לא יעשו את מה שאתם עושים כמוכם.

המצב לא חזר לקדמותו והערך שלנו נשאר זהה העבודה/ מוצר/ שירות - דומים. אל תשכחו לשקלל את זה!

שלב 4 – ממש מבצעים מעלים מחיר חזרה – בזהירות, עדינות ואנושיות.

הודעה מוקדמת - מתכננים זמן ארכה ללקוח. לא מודיעים מעכשיו לעכשיו. זה לא בריא בשום מערכת יחסים.

הסבר - מסבירים שהמחיר היה מחיר התאקלמות למצב החדש והוא לא משאיר שולי רווח הגיוניים למידת ההשקעה, מודיעים מראש שהמחיר ישתנה תוך Xסביר להתארגנות בסבלנות ו***לא בקורבנות***, למרות שהצד השני עלול להיות שם. חמלה ללקוח תועיל רק ללא נסיגה.

אם עשיתם את כל זה - סיכוי טוב שתרמתם למוניטין שלכם גם בעיני עצמכם.

בסוף היום, תמחור מוצרים בזמן קורונה הוא ריקוד בין הצורך להתפרנס כמו פעם לצורך להתפרנס בכלל, ולהרגיש ערך לעצמנו ולמותג שאנחנו.

מקווה שתתמחרו בכיף ובהיגיון לכל הצדדים .It’s the only way


Komentáře


bottom of page