מה יקרה אם תחליפו בין ניהול שיווק לניהול מערכות יחסים? המלצה לשינוי מינדסט
אם תשאלו בעלי עסקים מה האתגר הגדול ביותר שלהם כרגע, אני מאמינה שהתשובה תהיה תמיד - שיווק!
אחת השאלות המרכזיות בהקשר זה היא: איך לשווק באופן יעיל ללא מאמץ עצום? לכתוב, לתכנן, לערוך, להפיץ, לחזור על מסרים, להגיב, להציע, להיות סבלני - כל זה דורש השקעה רבה.
תשובה אפשרית - כשעושים זאת ממקום זורם וטבעי, המאמץ פוחת.
עבור עסקים קטנים, כל טיפת אנרגיה חשובה, לכן ניהול שיווק יעיל שווה הרבה.
בהרצאה השבוע, דיברתי על החיבור בין שיווק ליחסים ותחושת שייכות (בגישה האדלרינית) הצעתי לראות בניהול שיווק - ניהול מערכת יחסים ובסיסי שמקור להצלחה שלו יכול להתחבר לביסוס תחושת שייכות בקרב קהל היעד.
המהות היא שניהול מערכות יחסים היא יותר טבעי לנו. לא בהכרח קל אבל טבעי והרעיון של יחסים טובים עבורנו הוא מקום שאנו שואפים אליו באופן טבעי.
יש הרבה מה לומר על כך אך הבסיס מאוד פשוט.
המשימה היא ביסוס תחושת שייכות ולנהל יחסים עם בני אדם ולא לידים.
במקום לדחוף או למשוך ולמגנט לקוחות – לדבר איתם. להקשיב באמת ולדבר באמת.
להבין ש... אם לקוחות לא יודעים בדיוק מה אתם נותנים – הם לא יוכלו לקבל.
אם לא תבינו את מצבם - לא תוכלו לפנות אליהם כך שיקשיבו.
הפידבק היה חזק.
עם תרגול זה מחלחל
מעבר פוקוס מלקוחות.. ליחסים עם אנשים שזקוקים למה שאתם מציעים. זה שינוי מיינדסט
וההשפעה שלו יכולה להביא למהפך.
מקווה שביחסים איתי אתם יודעים איך אני יכולה לתרום לכם.
אני מרצה על אסטרטגיה, תודעה ושיווק לבעלי עסקים, ומסייעת לעסקים לצמוח דרך תהליכי מיקוד וליווי.
כשהיחסים עם לקוחות תקועים קצת, דברו איתי.
התמונה לקוחה מההרצאה בכנס אביב של IBC - Interactive Business Circle
צילומים: בני לפיד
#אסטרטגיה #שיווק #מודעות #תודעה #ניהולשיווק #נטוורקינג #IBC #אדלר #מכוןאדלר #יועצתאסטרטגיה #יועץשיווק



Comments