top of page

מי אתה קהל היעד?

מי קהל היעד שלך?

איזה שאלה מעייפת הה....

נצלול אליה רגע.

כי מי שמתעסק בשיווק שלכם חייב לגשת לשאלה הזאת ואתם עצמכם מוזמנים גם כן.

אני אתייחס פה רק למגזר ה- BTC יען המגזר הפרטי (Business to Customer)

אפשר לגשת אליה באופן מוחלט, לקבל בריף מהקמפיינר,

לענות עליו ואז יודעים שמדובר ב"גברים צעירים לפני צבא מהמרכז שצריכים אימון כושר". דהה.

זה לא אומר שבאמת מצאת את קהל היעד שלך. אלא שענית על בריף!


קודם בואו נסביר למה השאלה הזאת כל כך מאיימת לעסקים קטנים.

הימור שלי - המילה "קהל" בחיבור עם המילה "יעד"

קשוחים קצת למי שלא מגיע מסביבה של חברות וארגונים.

וגם זה מאוד מבלבל.

מצד אחד, רשימת מכולת דמוגרפית עונים עליה - קל

מצד שני, היא לא מספקת וצריך ממש לדמיין את האנשים האלו וזה לא מובן מאליו.


אני טוענת שלדעת מי קהל היעד שלך הוא להסכים להיכנס למעבדה של העסק שלך!

המקום שבו יוצאים לדרך עם כמה מבחנות, תשובות, ומתחילים לערבב ולהתנסות.

זה להבין שהגדרת קהל היעד שלך זו הזדמנות מחודשת להכיר את עצמך ואת העסק שלך ואת ההזדמנויות שלו (-:

להגדיר את החוויה שאתה מספק, המענה האמיתי שאתה נותן,

ולהבין מי ישלם עליו בשמחה ולא סתם צריך אותו, או נראה כמו מישהו שצריך אותו.

ואז להבין שכל מה שהבנת משתנה וזז ויכול להפתיע מאוד!

קחו מאפייה מקומית. מי קהל היעד שלה?

כולם? נשים/ גברים? אז נכון שכל מי שגר בשכונה של המאפייה הוא קהל היעד, אבל אם אגיד לכם שהמאפייה מרוויחה בעיקר מהחלות בשבת, אלו שקונים בדקה ה- 90 בשישי בין 10:00- 14:00.

אז קהל היעד מתחיל להתפצל בין השוטף הקבוע שמייצר את הבסיס ביומיום ואלו שמייצרים את הרווח. גברים בני 30 פלוס ממהרים שחונים באדום לבן?

או ילדים ששלחו אותם לקנות לחמניות לבית ספר?

ואם זו שכונה עם אוכלוסייה סוציואקונומית גבוהה שבה את הלחמניות ביתספר

קונים כבר בסופר המגניב ומאפייה נדרשת להשגת התפריט לאירוח של הביוקר שצריך להראות ביוקר.

אז יצאת לדרך עם קהל יעד של לחמניות וסיימת עם להבין שהקניינים הכי טובים שלך הם אלו שצריכים את המוס שוקולד הצרפתי לאירוח של הסופ"ש.


ועכשיו בוא נכניס את התבלין האנרגטי.

למי כיף לכם למכור. איפה אתם פשוט עפים? איפה אתם מרגישים שהמוצר עשה את השירות המדויק שלו או שאתם את עצמכם לידי ביטוי. איפה תהנו.


מזמינה אתכם לצלול לשאלת קהל היעד שלכם כי הם צריכים אתכם בתור התחלה! כי זו צלילה לעולם שלם של היכרות עם הלקוחות המשלמים שלכם, ועם המוצר.

קחו בחשבון שהמוצר שלכם הוא דבר יותר גמיש ממה שאתם חושבים.

וכשתגיעו לבדיקה בדיגיטל של קהל היעד ברוכים הבאים לעולם חדש ואמיץ.


אם תפסתי אתכם בדיוק עם הבריף ביד – תמלאו אותו – הוא חשוב למי שעובד איתכם,

רק תמלאו אותו עם עיניים עצומות כדי ממש לדמיין את האנשים האלו, לראות אותם כמה שיותר בבהירות.

ומותר לבחור רק 1-3 קהלים בהתחלה ואח"כ להוסיף ולשנות.


אמרנו מעבדה.

מי שרוצה להיכנס למעבדה שלי כדי לדייק לעצמו למי הוא מוכר ומה בדיוק ובאיזה מחיר מוזמנים לדבר איתי/ להיכנס לקישור בתגובות



Comments


bottom of page