top of page

חשיבה חיובית - לגיטימציה לרגש

#פוסט_3_בסדרה #חג_שמח_זה_חג_חיובי כותבת מהסוכה? זהו שלא. תזרמו איתי... לפני כמה זמן התחלתי לכתוב על חשיבה חיובית כי זיהיתי שהרבה תוכן לגביה לא רק מעצבן, ביקורתי ושיפוטי אלא גם מקשה על היישום שלה? בפוסט הקודם דיברתי על מה קצת שלילי בחשיבה חיובית לעסקים והורים (אל תחמיצו את קלישאת הלימונדה) מוזמנים להציץ. ועכשיו.. איך הופכים לחיוביים, איך? אחת המתנות הכי טובות שהביאה הפסיכולוגיה החיובית בייצוגים השטחיים שלה היא היכולת לזהות מבלי לקרוא ספר פסיכולוגיה אחד - די במהירות - גישה ואוריינטציה שלילית (שלנו, של העובדים שלנו, של הילדים). שימו לב למשפטים שיש בהם הרבה "הכל..." "תמיד.." "למה אף פעם..." ולמשפט של השנה "איזו מדינה דפוקה". אז מה עושים עם זה - על קצה המזלג: לקבל את הרע, הלא נוח והאי ודאי: מכירים את ה"תראו את הצד החיובי" אז הוא טריקי - לא תמיד יש משהו טוב במה שרע או לא נוח. לפעמים הרע הוא רע נקי. כמו – תזרים המזומנים בחברה הוא אפס, "אימא משעמם לי", "נעלבתי". מה שלא נוח. לא נוח ולא יהיה נוח! לגיטימציה לרגש ולמחשבה הם התנאי הראשון לאפשר לנו להשתחרר מהם. כשילדים מבינים שמבינים אותם - קל להם לזוז הלאה! גם לנו (כשאנחנו מקבלים את כל חלקינו). יש הבדל בין התבוססות בתחושות רעות לביטול שלהם. ילדים, למשל עוברים מצבים מהר יחסית וזה לא מקרי. לפני שהם עוברים מצב הם זקוקים לביטוי של הרגש גם מולנו. ככל שהם רואים אותנו מתמללים את הרגשות השליליים, מתמודדים איתם, לא נבהלים מהם, ויוצאים מהם בהדרגה הם יכולים ללמוד לעשות את אותו הדבר. החוסן שלנו ושלהם הוא לא – לא להרגיש רע, אלא – להרגיש רע ולדעת מה לעשות עם זה! ובעסקי אתם שואלים? איך לעזאזל מקבלים את כל זה. את השלילי. קודם כל מקבלים. נשימה.

מהתחמקות מעיסוק בגבייה, כסף, שיווק ועד לניסיון למכור מוצר שלא מאמינים בו - אין טעם להתווכח עם הדברים ולטייח. להיפך רגשות זה מידע ורגשות על העסק זה מידע עסקי שנועד לאפשר לתקן, לשנות, ליצור מחדש. אם נמחק את הרע הוא יחזור. זה כלל. מותר שיהיה רע לרגע כדי שיהיה טוב להרבה רגעים אחר כך. ותמיד תזכרו שלא הכל תלוי בנו.

ולגבי מה שכן תלוי בנו איך נרגיש טוב יותר - זה המפתח שעליו אדבר בפוסט הבא! מרגישים חיובי יותר?


פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page