כלי יעיל בניהול עסקי אפקטיבי
התחלה, אמצע...סוף מעשה בגבול תחילה!
ואני לא צינית ועוסקת באקטואליית המצב בגבולות שלנו כעת -למרות שזה מפתה.
הצבת גבול נושא נפיץ ורגיש כבר הרבה זמן. גם בעסקים! שבוע שעבר, בין כל הביפרים שהתפוצצו והלקוחות שביקשו לקפוץ מדרגה (במסגרת הצעות מחיר ותהליכי ליווי), הרגשתי כמו ביפר מתחמם בעצמי.
זה לא שרציתי להתפוצץ כמו לשתף בכמויות של התובנות שצצו.
אז זיקקתי אחת מרכזית - הצבת גבולות קריטית - למודל עסקי
אנשים זקוקים לגבולות יותר ממה שנדמה. כשגבול מטושטש או לא קיים זהו "אקדח על הקיר" שיורה במערכה הבאה.
למשל: אם אתן ללקוח יותר ממה שהצעתי - מבלי להסביר למה - זה ישפיע על תחושותיו וגם אם הרווחנו אפקט "וואו כמה נדיבות"– זה עלול לגרום לו לצפות לאותו "יותר" גם בהמשך ואו לא להעריך את ה"יותר" בהמשך.
תמחור הגיוני הוא תמיד עם גבול: נגיד שאתם מעצבים גרפיים. בלי גבולות, לקוח יכול לבקש אינסוף תיקונים. עם גבולות: "חבילת הבסיס כוללת 3 סבבי תיקונים. מעבר לזה - יש תוספת תשלום". פשוט ומוכר, נכון? קשוח עבור רבים.
יועצים, מטפלים, מאמנים – האם שעה היא באמת שעה, זו סוגיה שתמיד כדאי להתבונן בה מול התמחור שלכם. מה בדיוק אתם נותנים ולמה.
בעלי חנויות אונליין, זוכרים את הפעם ההיא ששלחתם חינם דגם יקר יותר כי "נגמר במלאי"? זה מוציא אתכם "שירותים" תוך סיכון שורת הרווח, גבולות = מדיניות החזרות והחלפות ברורה.ועדיין, קשה להציב גבול - יש לכך הרבה סיבות ורובן רגשיות. לרוב, מתחת למעטה הרציונאליות - גבול לא נתפס אצל רבים מאיתנו כדבר חיובי.
כדי שנראה גבול כדבר חיובי בעסקים אבל גם בכל סוג של יחסים מסייע להבין שגבולות לא נועדו להגיד "לא" ללקוחות (או בני משפחה וחברים). הם נועדו על מנת שתוכלו להגיד "כן" לעסק בריא ומשגשג שמספק ללקוחות את הטוב ביותר עם חיוך.
שנה חדשה היא מין קוו גבול דמיוני - לעשייה.
מזמינה אתכם ל"אחרי החגים" – של הצבת גבולות טובים לכולם: מדיניות חדשה, מוצרים ושירותים מובחנים, והתנהלות עם יותר רווחה אישית וכלכלית.
אני פה לסייע בפיצוח קו הגבול העסקי שלכם.
Comments