מה צריך לדעת על שיווק כדי להפסיק לשנוא אותו.
עם השנים הבנתי שאחוז גדול מאוד של בעלי עסקים – פשוט שונאים שיווק. כבר במפגש הראשון הם מייד הודו: "אני שונא שיווק" אבל "חייבים". לעיתים, כישלון של האפיק השיווקי שבחרו, בין אם אורגני או ממומן, רק מחזק ומעצים את השנאה הזאת.
אני, שמאוהבת בשיווק, יודעת שהאמירה הזאת היא בדיוק הסימן לצאת מהאקסלים - ל "טיול בטבע". רק שהטבע שנטייל בו על מנת להתקדם הוא "טבע האדם". גם של מי שעומד מולי ובעיקר של מי שרוצים כלקוח.
בתמונה: אני עם ילדים ששונאים להצטלם. אני עוד אתפוס אותם.. בטיול הבא
שתי סיבות עיקריות שזיהיתי לשנאת שיווק:
1. תפיסה ששיווק בא לדחוף לנו משהו שאנחנו לא צריכים, משהו קצת סליזי, נמוך.
2. קושי למכור את עצמנו כי: מי אני שאמכור את עצמי, אני לא מספיק טוב או לחלופין - אני טוב מידי – אי אפשר שמישהו אחר יהיה בפרונט.
כפי שאתם יודעים, שנאה לא מקדמת, גם אם עוקפים אותה ושופכים המון כסף על קמפיינר שיעשה ולא יערב אותנו...
בעיניי, אי אפשר לקדם עסקים בלי להתחבר לשיווק שלהם. לא רק משום שזה "יביא לקוחות" אלא כי זה מגביר מקצועיות ומביא לאופטימיזציה של כל דבר שתשימו על המדף – שירות או מוצר.
שיווק הוא לא מכונת שקר, למרות שיש מי שמשתמש בו באופן הזה. שיווק הוא הדרך להבין טוב יותר מה אתם מוכרים, למי ולמה!
אז מה עושים?
כדי להתאהב בשיווק באופן עמוק צריך להתאהב ברעיון שהלקוחות שלכם ידעו שאתם קיימים, שהמציאו אתכם בשבילם, בדיוק אתכם.
לדוגמא השבוע דיברתי עם לקוחה מתחום הטיפו.
עסק בן כחצי שנה שהשיווק האורגני שלה לא קיים.
היא אמרה מראש: "אני פשוט לא סובלת לכתוב פוסטים. מתה על כתיבה ויצירה. רק המחשבה לכתוב פוסט מעייפת אותי".
חקרנו, ברור, סובלת משנאת שיווק נפוצה ומסיבה א' – שיווק זה נמוך.
שאלתי אותה: "אם אבקש ממך לכתוב על העבודה שלך עם ילדים, על מה שקורה בחדר בקליניקה, תדמייני שאני האמא של הילד הזה ואני פשוט רוצה לדעת למה הגישה שלך עובדת ומה ילד אחד מאלו שביקרו אצלך בקליניקה חווה, תוכלי? תוכלי לספר על מה שהוא אמר או עשה?"
העיניים שלה נצצו.
פקק שוחרר.
זה הסוד – להתחיל להסתכל על שיווק כעל מעבדת מחקר ולמצוא את הדרך לחבר בין התשוקה שלכם לבין הערך שאתם מביאים ללקוחות.
מה דעתכם? איך אתם מתמודדים עם האתגר הזה?
שתפו אותי בתגובות!
Comments